Fotografijų paroda " KURJERIO MITAS"

 

Sausio mėn. 30 dieną, 16 val., Kauno šiuolaikinio meno galerijoje „Post“ atidaroma paroda „Kurjerio mitas”. Fotomenininkės Giedrės Rein nuotraukose įamžinti 24 metus Lietuvoje gyvuojančios skubių siuntų bendrovės UPS kurjerių portretai. Ekspoziciją palydės režisieriaus Andriaus Seliutos sukurtas dokumentinis filmas.

Menininkų dueto prisilietimas prie antrą šimtmetį skaičiuojančios kurjerio profesijos, atskleidžia pagrindines šį verslą lydinčias vertybes ir peržvelgia jį apaugusius mitus. Paroda veiks iki vasario 5 dienos. Pasak literatūros tyrinėtojos, habilituotos humunitarinių mokslų daktarės Viktorijos Daujotytės, „esame įpratę kultūros ženklais laikyti tik kūrinius – literatūros, muzikos, dailės. O iš esmės kultūra persmelkia visą gyvenimą, visas jo formas“. Parodos organizatoriai tokiu ženklu pasirinko UPS siuntų kurjerį: dirbantį žmogų, persmelktą amato istorijos, skirtingų laikmečių, geografijos, kalbos autentiškumo, bendruomeniškumo. 1907 m. JAV įkurta kurjerinė kompanija UPS netruko išaugti į tarptautinę korporaciją, kurios prekės ženklas tapo vienu žinomiausių ir labiausiai vertinamų visame pasaulyje.
 

Šiandien UPS yra didžiausia pasaulyje siuntų pristatymo kompanija pirmaujanti specializuotų transportavimo ir logistikos paslaugų tiekime. Kiekvieną dieną UPS valdo siuntų, informacijos ir finansų srautus daugiau nei 200 pasaulio šalių ir teritorijų. Lietuviškojo UPS istorijos pradžia – ne mažiau intriguojanti: jei Jungtinėse Amerikos Valstijose UPS startavo kurjerio profesijos aušroje, kai dar buvo neapibrėžtos šios veiklos techninės, moralinės bei etinės ribos, tai Lietuvoje UPS verslas gimė visiškame istorinio neapibrėžtumo kontekste - 1990 metų kovo mėnesį, šalies nepriklausomybės atkūrimo saulėtekyje.

Abi šias pradžias sujungia vertybės, kurių vedini tą pačią profesiją verslu XX a. pradžioje pavertė amerikiečiai, o XX a. pabaigoje – lietuviai. Sąžiningumas, drąsa, kūrybiškumas, mandagumas, pasiaukojimas, atsidavimas darbui. Kaip (ir ar) šios vertybės lydi kurjerius įsibėgėjant XXI amžiui? Ar gali būti, kad būtent jos, nepaisant senamadiško skambesio, yra profesinio gyvenimo laimės prielaida, tuo pačiu garantuojanti šių vertybių amžinumą?

„UPS kurjerių profesijos pradžių pradžios romantika įprasmina dabartį, kurią patyriau būdama šalia jų“, - sako fotografė Giedrė Rein. Galima teigti, kad UPS šimtametė istorija sukūrė savuosius archetipus, kurie netikėtais aspektais atsiskleidžia šiuolaikinio, technologijomis apraizgyto pasaulio šurmulyje.

Ši paroda – tai kūrėjų ir jų meninio proceso dalyvių kelionės po archetipų labirintus rezultatas. Kurjerių veidais, judesiais, bendravimu ir kitais neatsiejamais jų profesijos simboliais tapusiomis darbo priemonėmis fotografė Giedrė Rein ir režisierius Andrius Seliuta atspindi UPS istoriją ir antrą šimtmetį skaičiuojančias amžinąsias vertybes, kurios neblėstančiu aktualumu atsikartoja ir lietuviškajame UPS versle.

Vardas  Straipsnio komentarų skaičius: 8
Tekstas
Security code
Apsaugos kodas